Jump to Navigation

O výživě

Poradím vám v oblastech zdraví a výživy

hubnutí, ale i přibírání, při celiakiibezlepkové dietě, v otázkách suplementace - doplňky stravy, výživy v těhotenství a po porodu. Zabývám se analýzou prvků z vlasů. Spolupracuji s přední evropskou laboratoří, která profesionálně vše vyhodnotí a její výsledky pak můžete předat vašemu ošetřujícímu lékaři v případě další léčby nebo pro navržení prevence..

 Již delší dobu si všímám, že lidé jsou zmateni z nejrůznějších reklam na zázračné produkty pro zdravou výživu, které Vám pomohou bez jakékoli aktivity zhubnout, nebo Vám slibují neuvěřitelně rychlý výsledek v oblasti zdraví.

Lidé neustále zkouší nové produkty na hubnutí, ale na místo podpory zdraví, jen více trpí důsledky JOJO efektu. Pokud již nechcete podléhat reklamním kampaním, nebo se trápit neustálým JOJO efektem, zkuste se se mnou zaměřit na nastavení Vašeho zdravého životního stylu, který bude složený na úpravě stravovacích návyků. Žádné drastické diety a trápení se hladem. Nastavím vaši výživu individuálně pro vás kvalitním pitným režimem, doplníme potřebné látky v rámci suplementace a samozřejmě doporučím pohyb. Správná výživa je nutná pro vlastní sebevědomí, klid a harmonii kolem vás.  V případě, že přemýšlíte nad zdravím svých dětí a nevíte si rady, nebo plánujete těhotenství, či naopak jste po porodu, ráda pomohu zvládnout zdravý životní styl. Základy správné výživy se pokládají již v útlém věku. Vaše dítě nemusí pak řešit otázku hubnutí, nebo přibírání v dospělém věku. Pokud již od mládí bude zvyklé na správné stravovací návyky a pitný režim, zajistíte tak dobrý základ výživy pro zdravý život. Máte diagnostikovanou celiakii, nebo se z jiných důvodů trápíte s bezlepkovou dietou? Celiakie trápila mou rodinu více než deset let a dnes z vlastního příkladu vím, že i zde existuje řešení vycházející ze zdravé výživy. Zdraví není zázrakem, ale je výsledkem Vašeho jednání a návyků ve výživě, které si vytvoříte a proto je možné vždy svému zdraví pomoci. Změnu výživy můžete zahájit kdykoliv. Vše je jen na Vaší volbě a ochotě dodržet doporučení v oblasti výživy, která Vám mohu poskytnout.

 

Zdravá výživa je zelenina


Co je jojo efekt ve výživě

Jojo efekt je opakované přibrání po prodělaném hubnutí. Přiberete většinou víc, než se vám podařilo zhubnout. K jojo efektu dochází většinou v případě, že se vrátíte k původnímu způsobu výživy, tedy ke stravování, které obezitu způsobovalo. Pro zdraví je důležité nejen množství, ale i kvalita a skladba výživy. Tělo je zvyklé udělat si zásoby živin na horší časy. Držíte-li dietu a omezíte příjem živin, tělo považuje toto období za období půstu. Vrátíte-li se zpět po hubnutí rychle k stravovacím návykům, které obezitu způsobilo, tělo si okamžitě začne dělat zásoby živin na příští období půstu.

Je to pozůstatek z minulosti, který máme geneticky zakódovaný v organismu. V teplejších krajích je mnohem méně lidí trpících obezitou a to je z části způsobeno tím, že v dřívějších dobách zde byla celoroční úroda a tělo nemělo důvod k vytváření zásob. Dnes je celoročně hojnost všeho a tak tloustneme. Předejít jojo efektu můžeme tak, že po redukci váhy, provádíme postupné zvyšování příjmu stravy a to společně s nárůstem aktivního pohybu. Tělo si zvykne a nemá důvod měnit živiny na tukové zásoby.

 

Zabývám se těmito oblastmi zdravé výživy 

 

Výživa při hubnutí

V plodném věku ženy  je hranice tělesného tuku 30 %. U mužů je nižší,  množství tukové tkáně by se mělo pohybovat do 22%, max. 25%.

Při hubnutí je pro rychlé posouzení hmotnosti známý Queteletův index tělesné hmotnosti (BMI = kg/cm). Nadváha je označována BMI nad 25, u žen již nad 24. Obezita je při BMI nad 30. S hubnutím pak není na co čekat. Vzrůst hmotnosti v dospělosti je v průměrné populaci způsoben asi z 80% zvýšením tukové tkáně. Dokazují to  statistiky a výzkumy populace.

Více informací >

Výživa při přibírání

Přibrat na váze není nic tak těžkého? Pro některé jedince je!

Často náročnější než hubnutí. Základem pro hubnutí , ale i přibírání, je zdravé jídlo a pohyb. Pokud zařadíte do jídelníčku pojídání sladkostí a tuků, naberete nějaké tukové zásoby, ale po tom nikdo netouží. Potřebujete nabrat svalovou hmotu. Je třena nastavit váš jídelníček aby byl pestrý, nutričně bohatý, ale  s minimem nasycených tuků a jednoduchých cukrů. Zdravá výživa je základem přibírání.

Více informací

Výživa při celiakie - bezlepková dieta

Celiakie je nesnášenlivost na lepek.

Celiakie je onemocnění střev. U jedince diagnostikovaného celiakií není trávicí soustava schopna strávit výživu obsahující lepek. Výživa organismu je pak velmi chudá. Nemoc se řadí do autoimunitních zánětů střeva, spolu s Crohnovou choroba a ulcerózní kolitidou. Jedná se o agresivní zánětlivou reakci imunitního systému proti buňkám střevní stěny. Není to alergii na obilniny!

Více informací

Výživa při potřebě suplementace – doplňky stravy

Je doplnění výživy o zdraví prospěšné mikroelementy, které ve stravě nejsou nebo v ní jsou zastoupeny  v nedostatečné míře.

Suplementované mikroelementy můžeme dělit na ty, které tělo samo nedokáže vyrobit a ty, které tělo produkuje ve zmenšené míře. Zdravá výživa obsahuje hořčík, selen, vápník, zinek a železo. Tyto prvky nevznikají při biochemických reakcích, proto je tělo musí získávat zvenčí. Podobné je to s vitamíny. Také vitamíny, znamenají životně důležitou chemickou sloučeninu. Lidské tělo si ji samo nedokáže vyrobit a spoléhá na jejich doplnění z vaší výživy.

Více informací

Výživa v těhotenství a období po porodu

Příjem živin v těhotenství je velmi důležitý, ovlivňuje správný růst plodu a svému dítěti již v tomto období dáváte do vínku svou zdravou výživou dar.

Nesmíme opomenout některé změny v těhotenství. Bazální metabolizmus se v těhotenství zvyšuje o 25 % a příjem výživy je nutné rovněž zvýšit. Přejídání není vhodné. Ve druhé polovině těhotenství je trávení zhoršené zvětšením dělohy. Vhodné je jíst častěji, například rozdělit porce do více částí.  Optimální nárůst váhy je 10-12 kg za celé těhotenství. Je to velmi individuální. Někdy je přírůstek menší, ale pokud je rovnoměrný vývoj plodu, pak není důvod ke znepokojení. Problémem může být nadměrný hmotnostní přírůstek, více než 20 kg. Tyto problémy vyřeší za vás racionální výživa, pestrost stravy, ale i její množství.

Více informací

Výživa - Bezplatná poradna

Zabývám se i bezplatnou poradnou pro zdravou výživu dospělých jedinců, ale i poradenství v oblasti výživy dětí.

Pokud mi napíšete váš problém, dostanete moji odpověď na mail. Dotaz není zveřejňován, může se jednat o vaše soukromý problémy.

Poslat dotaz na bezplatnou poradnu

Výživa dle analýzy prvků z vlasů

Z analýzy zjistíte jaký je váš metabolizmus, jaká jsou doporučení ve  složení výživy, jaké prvky ve vašem těle jsou v nadměrných hodnotách a jaké látky vám chybí.

Zjistíte poměry minerálních látek a vitamínu u zdravého jedince a vaše výsledky analýzy pak můžete s těmito hodnotami srovnat. Můžete tak předejít možným zdravotním komplikacím, které vznikají nekvalitní výživou. Výsledky, které profesionálně vypracuje evropská laboratoř, můžete předat vašim ošetřujícím lékařům pro další léčbu nebo pro navržení prevence.

Více informací



Jídelníček

... na tento týden

Zdravá výživa není složitá, postačí trocha inspirace...
Zdravepondeli.cz je takovou inspirací pro zdravé stravování. Autorem receptů je specialista na zdravou výživu Mgr. Martin Jelínek, zastánce názoru, že pondělí je pracovně nejnebezpečnějším dnem v celém týdnu. Proč tedy nezmírnit jeho negativní působení na naše zdraví zdravou stravou?

Main menu 2

about seo